Ceny hurtowe i detaliczne – czym się różnią?

Nietrudno zauważyć, że cena tego samego produktu w poszczególnych sklepach może się różnić i to nieraz znacznie. Z tego powodu, by wybrać najniższą kwotę, coraz więcej osób robi zakupy w kilku miejscach. Wśród wielu pojęć związanych z zakupem najczęściej można się spotkać z takimi określeniami jak ceny hurtowe i detaliczne. Czym się od siebie różnią? Sprawdzamy!

Czym są ceny hurtowe i detaliczne?

Ceny hurtowe to takie kwoty, po których hurtownie sprzedają swoje towary przedsiębiorcom zajmującym się handlem detalicznym np. właścicielom sklepów osiedlowych. Jest ona zazwyczaj niższa od ceny detalicznej, ponieważ przy zakupie większej ilości towaru w tym samym czasie koszty logistyczne i związane z całą transakcją są niższe. Z kolei cena detaliczna jest kwotą jednostkową, oferowaną nabywcy w punkcie sprzedaży. Zysk większości sklepów zajmujących się sprzedażą jednostkową wynika najczęściej z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną, którą z reguły ustala właściciel, biorąc pod uwagę m.in. ceny hurtowe, za jakie nabył dany towar, czy transport do punktu sprzedaży.

Atrakcyjne ceny w promocjach

Aby przyciągnąć klientów do swoich sklepów lub hurtowni, przedsiębiorcy organizują różnorodne akcje, dzięki którym określone produkty można kupić po bardziej atrakcyjnej, niższej niż zazwyczaj cenie. Promocje tego typu są zazwyczaj ograniczone czasowo (np. trwają tylko kilka dni) lub dotyczą konkretnej liczby danego produktu (najczęściej do wyczerpania zapasów). Jest to dobry i sprawdzony sposób nie tylko na zainteresowanie ofertą swoich stałych klientów, lecz także na pozyskanie nowych osób, które być może zaczną w przyszłości dokonywać stałych zakupów.

Pomysłowe zielone etykiety

W obecnych czasach, gdzie ceny wielu produktów znacznie wzrosły, zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy, szukając oszczędności, bardziej zwracają uwagę na ceny i promocje. Chcąc wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, sieć hurtowni Makro wprowadziła interesujące rozwiązanie – produkty z zielonymi etykietami, na których znajdują się 3 ceny zależne od ilości zakupionego produktu. Pierwszy próg cenowy ukazuje cenę za jedną sztukę, drugi dostosowany jest do potrzeb gastronomii i niewielkich biznesów, a trzeci to ceny hurtowe dla sklepów detalicznych.

Im więcej produktów, tym niższa cena jednostkowa

Jak działa oferta Makro? Bardzo prosto! Im więcej sztuk danego produktu zostanie zakupionych, tym ich cena jednostkowa będzie niższa. Liczba produktów opatrzonych zieloną etykietą stale wzrasta, a w niedawnym czasie przekroczyła liczbę 9000. Dzięki tak bogatej ofercie klienci mają możliwość doboru towaru odpowiedniego do swoich potrzeb. Właściwy wybór oraz wgląd w ceny hurtowe i detaliczne ułatwia również przejrzysta aplikacja mobilna z możliwością wygodnego filtrowania po wszystkich dostępnych kategoriach.